Centrum Terapeutyczne „Praksja”
Informacje ogólne, zapisy do przedszkola prosimy dzwonić
600 311 063 lub 502 153 927
Terapia integracji sensorycznej
(SI) polega na wspomaganiu zaburzonych naturalnych zdolności dziecka do rozumienia i porządkowania bodźców i informacji dostarczanych z otoczenia oraz z własnego ciała poprzez zmysły.
Terapeutka SI stosuje odpowiednio dobraną stymulację wielozmysłową, by pobudzić mózg i zachęcić do nauczenia się właściwej interpretacji otrzymywanych informacji, dzięki czemu dziecko nabywa prawidłowej umiejętności sterowania reakcjami oraz całym ciałem.
Terapia SI skierowana jest przede wszystkim do dzieci z całościowymi zaburzeniami funkcjonowania : autyzm, zespół Aspergera, z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), z nadruchliwością w tym z ADHD, ze słabą koncentracją uwagi, ponadto dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – wynikające z dysleksji, dysgrafii, itp.
Fizjoterapia
Zabiegi mają na celu utrzymywanie, rozwijanie lub przywracanie zdolności ruchowych naszych małych pacjentów.
Stosowane metody terapeutyczne
- Terapia manualna, która polega na szczegółowym badaniu, postawieniu diagnozy i leczeniu manualnym. Jej elementami są m.in. masaże, rozciąganie mięśni oraz ścięgien, mobilizacja stawowa, manipulacje oraz specjalistyczne ćwiczenia.
- Kinesiology taping(kinesiotaping) – w metodzie stosuje się specjalne plastry, które użyte w odpowiedni sposób poprawiają funkcje danego obszaru ciała, odciążają tkanki lub aktywizują odpowiednie struktury.
- PNF– metoda wykorzystywana w przypadku dzieci, które utraciły funkcję ruchu
- Kinezyterapia, czyli leczenie (rehabilitacja) ruchem.
- sterowania reakcjami oraz całym ciałem.
Sala doświadczania świata (Snoezelen)
Zajęcia terapeutyczne prowadzone są w niezwykłej Sali. Wszystko, co się na niej znajduje ma za zadanie pobudzanie i silne stymulowanie zmysłów dziecka.
Zajęcia metodą Snoezelen prowadzone są dla dzieci, które z powodu choroby i ograniczonych możliwości w poruszaniu się nie mogą bawić się tak jak ich rówieśnicy, zwykle mają ograniczone możliwości korzystania z placów zabaw, mają zaburzenia widzenia, boja się głośnych, nieznanych dźwięków, są nadwrażliwe węchowo, nigdy nie były w kinie, ani w wesołym miasteczku
Sala wyposażona jest w:
- lustra i światłowody w różnym układzie służące stymulowaniu zmysłu wzroku
- lampy oraz kolumny wodne
- projektory i reflektory wywołujące różnego rodzaju efekty świetlne
- zestawy do aromaterapii, stymulujące węch
- zestawy strukturalne, stymulujące dotyk
- łóżko wodne, stymulujące równowagę
Logopedia oraz neurologopedia
Terapia, której zadaniem jest wspomaganie dzieci z różnymi postaciami zaburzeń komunikacji spowodowanych między innymi uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego, będących wynikiem różnych czynników : wypadki, urazy, czynniki rozwojowe, choroby, itp.
Przeznaczona jest dla dzieci, które:
- mają problem z mówieniem – brak mowy, zaburzenia i wady wymowy
- mają problem z jedzeniem – gryzieniem, przeżuwaniem i połykaniem, nie tolerują pokarmów o określonej konsystencji, odmawiają pobierania twardych pokarmów
- nadmierne się ślinią, mają stale uchyloną buzię
- urodziły się z ciąży o nieprawidłowym przebiegu lub są wcześniakami, długotrwale przebywały w inkubatorze,
- mają zdiagnozowane zaburzenia neurologiczne, zespół genetyczny, zaburzenia ze spektrum autyzmu, opóźnienie psychoruchowe, itp.
Terapia psychologiczna
Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży, ukierunkowana jest na wspieranie dziecka w rozwoju na miarę jego możliwości.
Terapeuci skupiają się na pracy z emocjami, wzmacnianiu mocnych stron i niwelowaniu wewnętrznych barier w funkcjonowaniu społecznym, poznawczym i emocjonalnym. Praca w dużej mierze, opiera się na współpracy z rodziną dziecka.
Są to regularnie, indywidualne spotkania (trwające 50 minut), ich częstotliwość najczęściej zależy od potrzeb pacjenta oraz czasu potrzebnego do osiągnięcia zamierzonego celu.
Nasz Zespół

Julita Tokajuk
nauczyciel terapeuta, fizjoterapeutka.
Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, na Wydziale Nauk o Zdrowiu, na kierunku fizjoterapia. Ukończyła studia podyplomowe na Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy na kierunku integracja sensoryczna oraz edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Terapeutka Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz PNF . Posiada kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania usług w zakresie masażu. Zdała egzamin i uzyskała tytuł ratownika medycznego. Terapeutka metody Halliwick – holistyczna metoda fizjoterapii w wodzie.

Ewa Zaborowska
terapeutka integracji sensorycznej
Absolwentka Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie na kierunku edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Oligofrenopedagog i terapeutka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej na Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu. Uzyskała certyfikaty wielu szkoleń i kursów kwalifikacyjnych, między innymi w zakresie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC) oraz pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.

Ewa Żukowicka
terapeutka integracji sensorycznej, pedagog specjalny, terapeutka wczesnej interwencji pedagogicznej, surdopedagog, protetyk słuchu.
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe na Akademii Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie w zakresie integracji sensorycznej (diagnoza i terapia). Uczestniczka wielu szkoleń i kurów poszerzających wiedzę i kompetencje w zakresie:
- terapii i edukacji dzieci ze spektrum autyzmu (miedzy innymi organizowanych przez Fundację Synapsis w Warszawie),
- Metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne,
- stymulacji audio-psycho-lingwistycznej za pomocą metody Tomatisa,
- terapii ręki, wczesnej interwencji – model INSIT),
- wykorzystania elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji.
Uzyskała licencję Polskiego Towarzystwa Otolaryngologów Chirurgii Głowy i Szyi na wykonywanie obiektywnych badań słuchu. Jest autorem naukowej publikacji pt. „Przesiewowe badania słuchu jako możliwość wyrównywania szans edukacyjnych u dzieci z niedosłuchem w wieku szkolnym” (Studia z Teorii Wychowania, Tom V: 2004 nr 2(9), Wydawnictwo Naukowe CHAT).

Wioletta Pyżanowska
psycholog
Ukończyła jednolite studia magisterskie w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku, na kierunku psychologia, w specjalności psychologia kliniczna. Jest absolwentką studiów podyplomowych na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie. Swoje zainteresowania wciąż rozwija uczestnicząc w wielu specjalistycznych kursach z zakresu psychologii oraz pedagogiki. Prowadzi terapię psychologiczną dzieci i młodzieży, doskonale zna potrzeby swoich podopiecznych i z dużą łatwością potrafi dobrać metody terapeutyczne do ich wymagań.