Przedszkole „Mini-Mini”

Informacje ogólne, zapisy do przedszkola prosimy dzwonić

600 311 063 lub 502 153 927

Jesteśmy przedszkolem terapeutycznym, przeznaczonym dla dzieci niepełnosprawnych. Zajmujemy się edukacją oraz rehabilitacją dzieci, u których zdiagnozowano :

  • autyzm wczesnodziecięcy (ASD)
  • dziecięce porażenie mózgowe (MPD)
  • niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz znacznym
  • niepełnosprawność ruchową lub afazję
  • zespoły wad rozwojowych dotyczące wielu układów

Warunkiem przyjęcia do przedszkola jest uzyskanie przez dziecko orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydawanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Dlaczego my?

Przedszkole „Mini—Mini” to nowoczesna placówka edukacyjno-terapeutyczna działająca w Hajnówce od 2015 roku. Za nami siedem lat doświadczeń. Zapewniamy opiekę dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością ruchową i intelektualną. Przyjmujemy dzieci już 2,5 roczne. Nasze przedszkole jest w pełni dostosowane do potrzeb dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności. W pracy z naszymi wychowankami stawiamy na kompleksową terapię, komfort i bezpieczeństwo. Zatrudniamy wykwalifikowaną kadrę pedagogów oraz terapeutów. Posiadamy nowoczesne, certyfikowane pomoce terapeutyczne i dydaktyczne. Nasze dzieci mają do dyspozycji salę doświadczania świata, pełną wspaniałych iluminacji, wyposażoną w sprzęt oddziałujący terapeutycznie na wszystkie zmysły

R

Indywidualne i podmiotowe podejście do dzieci

R

Wieloletnie doświadczenie

R

Wykwalifikowana kadra nauczycielska i terapeutyczna

R

Komfort i bezpieczeństwo

Filozofia

&

Misja

Jesteśmy przekonani o tym, że w każdym dziecku drzemie wielki potencjał. Aby ten potencjał odnaleźć, wydobyć i odpowiednio ukształtować dajemy z siebie wszystko. Całą naszą wiedzę, doświadczenie, zaangażowanie i miłość do dzieci. Dla nas nie ma „trudnych przypadków”. Aby uzyskać najlepsze efekty naszej pracy wciąż zdobywamy doświadczenie na niezliczonych kursach i szkoleniach, stosujemy najnowocześniejsze metody pracy, rozwijamy bazę sprzętową dopasowując jej zasoby do potrzeb dzieci. Pracujemy z Rodzicami i Opiekunami. Uczymy empatii, tolerancji oraz zrozumienia. W  pracy kierujemy się dbałością o przyszłość naszych wychowanków, kształtujemy ich zdolności, kierujemy edukacją tak, aby kiedyś cieszyli się niezależnością, byli samodzielni oraz, aby mogli odnaleźć się w każdej grupie społecznej. Zapewniamy ciągłość edukacji od przedszkola do szkoły.

Pomagamy dziecku w odkrywaniu, rozwoju i nauce.

Organizacja przedszkola

Zajęcia edukacyjne

Pracujemy w grupach 4-osobowych. Każda grupa prowadzona jest przez dwie osoby – nauczyciela wychowawcę oraz pomoc nauczyciela. Dzieci w grupach dobierane są w zależności od wieku oraz poziomu funkcjonowania. Nasza placówka realizuje podstawę programową  zgodną z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej ( Dz.U. z 2017 r., poz. 356 )

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (WWR)

Dzieci posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, objęte są zajęciami w ramach tego programu. Terapie prowadzone są indywidualnie oraz w trzyosobowych grupach. W ramach WWR dzieci objęte są opieką pedagogiczną i psychologiczną, zabiegami fizjoterapeutycznymi, logopedią oraz terapią zaburzeń integracji sensorycznej. Wymiar czasu zajęć wczesnego wspomagania wynosi 8 godzin miesięcznie.

Zajęcia terapeutyczne

Wszystkie nasze dzieci objęte są pomocą terapeutyczną. Aktualnie prowadzimy następujące terapie:

  • terapia psychologiczna
  • logopedia i neurologopedia
  • fizjoterapia
  • terapia zaburzeń integracji sensorycznej
  • terapia metodą Snoezelen (sala doświadczania świata)

Zajęcia prowadzone są indywidualnie z każdym dzieckiem, na podstawie planu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb naszych wychowanków.

Organizacja grup przedszkolnych

Leśne Skrzaty

Wychowawczyni grupy Małgorzata Filipczuk

Leśne Duszki

Wychowawczyni grupy Izabella Krawczyk

Leśne Elfy

Wychowawczyni grupy Justyna Sosnowska

Kadra przedszkola

Ewa Zaborowska

Ewa Zaborowska

Dyrektor placówki Oligofrenopedagog, Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

 Absolwentka Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie na kierunku edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Terapeutka wczesnego wspomagania rozwoju. Uzyskała certyfikaty wielu szkoleń i kursów kwalifikacyjnych, między innymi w zakresie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC) oraz pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.

Małgorzata Filipczuk

Małgorzata Filipczuk

nauczycielka

– wychowawczyni grupy „Leśne Skrzaty”. Pedagog specjalny, oligofrenopedagog. Ukończyła Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie w zakresie psychoprofilaktyki oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie w zakresie pedagogiki osób niepełnosprawnych intelektualnie. Pełni funkcję społecznego kuratora sądowego przy Sądzie Rejonowym w Bielsku Podlaskim. Ukończyła podyplomowe studia w zakresie Mediacji Szkolnej i Sądowej (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie) oraz Resocjalizacji w Środowisku Otwartym (Uniwersytet w Białymstoku). Uczestniczka wielu kursów przygotowujących do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, między innymi : Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz, kinezjologii edukacyjnej Paula Denisona, terapii behawioralnej w pracy z osobami z zespołem Downa, treningu umiejętności społecznych (TUS) oraz warsztatów i szkoleń organizowanych przez Centrum Metody Krakowskiej, w tym: terapii neurobiologicznej, stymulacji procesów myślenia, stymulacji funkcji poznawczych dzieci z zespołem Downa, pracy z dzieckiem autystycznym, symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania. Wolontariuszka, działaczka społeczna. Działa w Stowarzyszeniu „Centrum na wschodzie” oraz współtworzy Stowarzyszenie Rodziców Osób Niepełnosprawnych „Lazur Nadziei”.

Justyna Sosnowska

Justyna Sosnowska

Nauczyciel kontraktowy.

 Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku na Wydziale Pedagogiki  i Psychologii. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu wychowania przedszkolnego na Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie. Kwalifikacje do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zdobyła  na kierunkach: oligofrenopedagogika oraz edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie.

Julita Tokajuk

Julita Tokajuk

nauczyciel terapeuta, fizjoterapeutka.

 Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, na Wydziale  Nauk o Zdrowiu, na kierunku fizjoterapia. Ukończyła studia podyplomowe na Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy na kierunku integracja sensoryczna oraz edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Terapeutka Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz PNF . Posiada kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania usług w zakresie masażu. Zdała egzamin i uzyskała tytuł ratownika medycznego. Terapeutka metody Halliwick - holistyczna metoda fizjoterapii w wodzie.

Wioletta Pyżanowska

Wioletta Pyżanowska

nauczyciel psycholog

Ukończyła jednolite studia magisterskie w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku, na kierunku psychologia, w specjalności psychologia kliniczna. Jest absolwentką studiów podyplomowych na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie. Swoje zainteresowania wciąż rozwija uczestnicząc w wielu specjalistycznych kursach z zakresu psychologii oraz pedagogiki. Prowadzi terapię psychologiczną dzieci i młodzieży, doskonale zna potrzeby swoich podopiecznych i z dużą łatwością potrafi dobrać metody terapeutyczne do ich wymagań.

Izabella Krawczyk

Izabella Krawczyk

oligofrenopedagog, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Absolwentka Niepublicznej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku, gdzie na wydziale Nauk Społecznych uzyskała najpierw tytuł zawodowy licencjata, a następne magistra na kierunku pedagogika, w specjalności pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna. Ukończyła podyplomowe studia na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu. Nauczyciel kontraktowy , wychowawczyni grupy przedszkolnej Leśne Duszki. Terapeutka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Osoba uzdolniona artystycznie, prowadzi warsztaty i zajęcia plastyczne dla dzieci z elementami arteterapii, sensoplastyki.

Paulina Hrubczyńska

Paulina Hrubczyńska

nauczyciel logopeda.

Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku logopedia. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego na Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Terapeutka zaawansowanego systemu terapii poznawczej za pomocą wzroku C-Eye. Specjalistka w zakresie alternatywnych i wspomagających systemów komunikacji (AAC), miedzy innymi systemu CoughDrop AAC. Uzyskała certyfikat kwalifikacji zawodowych w zakresie terapii zaburzeń orofacjalnych i opóźnionego rozwoju mowy. Posiada kwalifikacje do stosowania innowacyjnych metod elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii uzyskane dzięki udziale w programie organizowanym przez Poradnię „Rozwiń Skrzydła” w Białymstoku oraz metod plastrowania dynamicznego w logopedii Kinesiology Taping, uczestnicząc w kursie organizowanym przez  Uniwersytet w Białymstoku. Kurs prowadził wybitny specjalista, fizjoterapeuta, dr n. ok.f. Ireneusz Hałas, Międzynarodowy Senior Instruktor  Kinesiology Taping by K-Active taping.

Paulina Nieścieruk

Paulina Nieścieruk

nauczyciel.

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, na kierunku pedagogika, w specjalności pedagogika wczesnoszkolna. Ukończyła podyplomowe studia w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz  Edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Terapeutka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Swoją wiedzę i kwalifikacje pogłębia stale na różnego rodzaju kursach i szkoleniach z zakresu terapii dzieci z niepełnosprawnościami.

Alina Kozłowska, Zuzanna Artemiuk oraz Katarzyna Zaborowska

Alina Kozłowska, Zuzanna Artemiuk oraz Katarzyna Zaborowska

Pomoc nauczyciela.

Sprawują zadania pomocy nauczyciela. Aktualnie zdobywają wiedzę pracując z naszymi podopiecznymi oraz studiują na jednolitych studiach magisterskich, na kierunku pedagogika specjalna w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie.

Jak pracujemy?

   W pracy z dziećmi niepełnosprawnymi najważniejsze jest właściwe rozpoznanie potrzeb i możliwości dziecka. Dlatego po przyjęciu do przedszkola, zaczynamy od wnikliwej obserwacji nowego przedszkolaka. Zespół terapeutyczny w skład, którego wchodzą wszystkie nasze nauczycielki i terapeutki, ma za zadanie przygotowanie kompletu informacji niezbędnych do sporządzenia wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU) oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Program ten zawiera zakres i metodykę dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Szczegółowo opracowujemy optymalne metody i formy pracy z dzieckiem. Każde nasze dziecko objęte jest wszystkimi rodzajami terapii, zmienia się tylko zakres ich stosowania, ponieważ dostosowujemy je do potrzeb wynikających z niepełnosprawności. Zajęcia z dziećmi prowadzone są w oparciu o określenie minimalnego tygodniowego czasu pracy terapeutycznej, bez określania limitu tego czasu. Praca z dziećmi opiera się na szczegółowej analizie zachowań każdego dnia. Podstawą jest zawsze zabawa, która ma zachęcić dzieci do włączenia się w wykonywanie ćwiczeń.

Potrzeby i możliwości

WOPFU & IPET

Zabawa podstawą uczenia

 

 

Metody stosowane w pracy z dziećmi:

  1. Programy Aktywności M. Ch. Knillów: Świadomość ciała, Kontakt, Komunikacja
  2. Metoda Porannego Kręgu
  3. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  4. Komunikacja wspomagająca i alternatywna systemu Picture Exchange Communication System (PECS)
  5. Inne systemy wspomagające komunikację, w tym:
        • Picture Communication
        • Symbols (PCS)
        • CoughDrop
        • elementy systemu Makaton
        • Mówik
  6. Elementy programu INPP (diagnozowanie i leczenie niedojrzałości neuromotorycznej dziecka)
  7. Sensoplastyka
  8. Muzykoterapia
  9. Metody pedagogiki zabawy
  10. Elementy metody Marii Montessori
  11. Metoda Snoezelen – terapia z wykorzystaniem sali doświadczania świata
  12. Trening umiejętności społecznych (TUS)
  13. Terapia ręki

.

Niezbędnik Rodzica

s

UWAGA!!! Całodzienny pobyt dziecka w przedszkolu, udział we wszystkich podstawowych zajęciach terapeutycznych oraz zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka SĄ BEZPŁATNE.

Rodzice pokrywają tylko koszty posiłków, dostarczanych do naszej placówki przez zaprzyjaźnioną firmę. Aktualnie koszt jednego obiadu to 7 zł.

Rekrutacja dzieci do przedszkola odbywa się przez cały rok.

s

Jak złożyć wniosek o przyjęcie do przedszkola?

Zgłoszenie dziecka do przedszkola.

Aby zgłosić dziecko do naszej placówki należy uzyskać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Orzeczenia wydawane są przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

Po uzyskaniu orzeczenia zapraszamy do kontaktu z naszym przedszkolem w celu omówienia oferty edukacyjno-terapeutycznej. Na spotkanie możemy się umówić telefonicznie 502 153 927 lub mailowo przedszkole@praksja.com.pl

Zgłoszenie dziecka do naszej placówki dokonuje się na specjalnym druku – POBIERZ (plik Karta głoszenia dziecka do przedszkola.pdf)

Proszę pamiętać o upoważnieniu osób do odbioru dziecka – POBIERZ plik upoważnienia do pobrania Upoważnienie do odbioru dziecka.pdf

Zgłoszenie dziecka na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju

Dziecko posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju może zostać przyjęte niezależnie od tego czy jest naszym przedszkolakiem. Opinie wydawane są przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

Pamiętaj – dziecko może korzystać z zajęć wczesnego wspomagania rozwoju tylko w jednym ośrodku.

Karta zgłoszenia dziecka na wczesne wspomaganie rozwoju – POBIERZ (plik Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka wniosek rodziców.pdf)

 

Rodzicu, bądź odpowiedzialny i pamiętaj

W przedszkolu obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia: słodyczy, napojów gazowanych, gumy do żucia, czipsów i innych niezdrowych przekąsek zawierających cukier lub nasycone kwasy tłuszczowe . Można przynieść owoce, warzywa, wodę (najlepiej niegazowaną), naturalne soki owocowe, zdrowe przekąski i smakołyki:naturalne jogury, suszone owoce, itp.

Zapytanie o przyjęcie

Zgoda na RODO:

14 + 7 =